Pagina's

maandag 25 juli 2016

Wieze #2

(Scroll down for English)

Eerst en vooral: dankjewel voor alle felicitaties die ik bij mijn vorige berichtje mocht ontvangen. Ze motiveren me nog meer om te blijven bloggen.

Vorige week heb ik al verteld over de stage die ik in Wieze heb gevolgd en toen heb ik beloofd om je nog meer te tonen. Bij deze...

Na twee dagen schrijven met de redispen heeft Ria Bijnsdorp ons op de derde dag een ander lettertype aangeleerd. Na alweer veel trial en vooral error, kwam dit woord eruit:


We kregen ook een paar varianten op het lettertype; met het volgende als resultaat:


Met nog een ander lettertje heb ik als bedankje voor de sympathieke carpooldames met wie ik mocht meerijden naamkaartjes gemaakt. De letters zijn in Ecoline geschreven, de puzzelstukjes zijn uit het witte papier geponst, dat ik daarna op een gekleurd papiertje heb gekleefd. Dat gaf meteen een beetje meer diepte aan de kaartjes.



Last week, I already told you about the calligraphy course in Wieze and I then promised to show you more of it. The third day we left the round nibs aside and learned a totally different style. The first picture shows the 'basic' version. In the second picture, you can see a variation. 

The last two pictures are name labels in yet another style we learned. I made them as small thank you gifts for the kind ladies with whom I carpooled to the course. I wrote the letters in Ecoline and punched the jigsaw pieces, then I pasted the white paper on a coloured one, in order to get some depth.

5 opmerkingen:

Enny zei

Wauw, prachtige teksten ! Het vergt zeker geduld en veel oefenen om zoiets moois te kunnen schrijven. Ook je kerstkaarten zijn heel mooi. Hartelijk dank voor je commentaar op mijn blog ! Groetjes, Enny

Bernardine zei

Mooie legters die met die namen!

Bernardine zei

legters = letters ;-)

Nancy Soetaert zei

leuk hoor! Ik schreef het vast al eens , later, als ik met pensioen ben (nog ca 17 jaar...) plan ik toch ook wel om eens wat schrijfles te nemen, vind dit zo schitterend!
Wie weet ben jij tegen dan volleerd en geef je zelf eens een workshop in de Westhoek? ;-)
groetjes, Nancy

Annie zei

Heel knap werk, Nele! Niet alleen de resultaten van de stage in Wieze (daarvan zag ik de aanzet ter plaatse :-) ), maar het geheel van je blog is gewoon heel knap. Ik kom zeker nog eens langs!