Pagina's

zondag 20 augustus 2017

Creatieve zomer - Creative Summer

(Please scroll down for English)

Zoals ik in mijn vorige bericht heb verteld, wilde ik van deze zomer een creatieve zomer maken. Drie weken vakantie, waarvan twee met wisselvallig weer, hebben me daarbij een handje geholpen. De kaartenvoorraad begint weer vorm te krijgen, hoewel er ook nog een heel aantal onafgewerkte projecten aan toegevoegd moeten worden. De kaarten moeten nu nog eventjes wachten: ik herneem mijn blogactiviteiten met iets anders!

Tijdens onze vakantie aan zee ben ik een workshop gaan volgen. Het was de enige échte regendag die we gehad hebben, dus qua timing was dat wel goed geregeld. Bij Kunsthuis Mamézon ben ik een workshop Gelli Print gaan doen. Een techniek die ik al op veel blogs had zien langskomen, maar zelf had ik het nog nooit gedaan. Een hele middag printjes maken leverde meteen een mooie oogst op: ik ben met niet minder dan 32 afdrukjes naar huis gegaan. Niet allemaal even geslaagd, natuurlijk, maar mits wat extra laagjes zal ik van de mindere afdrukken ook nog wel iets kunnen maken. Wordt dus zeker nog vervolgd!

Dit was een eerste deel van de oogst:


En dit zijn de afdrukjes die ik persoonlijk de beste vind:


Van twee van mijn betere afdrukjes heb ik een notaboekje gemaakt. Gesloten is het boekje A6-formaat. Vanwege het formaat van de afdrukken heb ik er twee moeten gebruiken. Beide kaftjes heb ik met één enkele afdruk (één laag) gemaakt. Voor de voorkant heb ik met een fineliner bloemetjes gedroedeld over de bloemen van de afdruk.


Binnenin heb ik gewoon printpapier gebruikt (in twee gesneden) en hier en daar een stempeltje gezet.


De blaadjes en het kaftje heb ik met een paar steken aan elkaar genaaid. Ik heb hier geen boekbindregels voor gevolgd, gewoon naaigaren erdoor gehaald en met een knoopje aan de buitenkant dichtgeknoopt. Dat knoopje heb ik gecamoufleerd met een kleurig washitapeje op de rug van het boekje.

Een simpel projectje om hier mee te starten, zelfs zonder letters. Volgende keer laat ik weer letters zien, dat is beloofd!

Met dit boekje doe ik ook mee aan de challenge bij PaperArtsy: Topic 11: Books.

In my last blog post, I told you I wanted to turn this summer into a creative summer. Three weeks of holidays, two of them with rain showers now and then, created the right atmosphere for crafting. Now I have a small stock of cards again, although there are still a lot of unfinished projects lying around on my desk. However, those cards have to wait, today I start blogging again with a notebook!

During our holidays at the seaside, I went to a workshop. It was our only really rainy day, so the timing of that workshop was quite good. I did a Gelli Print workshop at art house Mamézon. After a whole afternoon of printing I returned home with no less than 32 prints! Not all of them are good, of course, but I hope I will be able to make some of them better by adding some more layers. 

I used two of my better prints to make an A6 notebook. The prints are not so big, so I had to use two of them for the notebook. Both covers were printed in only one layer. On the front I doodled some flowers in fineliner onto the printed ones. The pages are plain print paper, nothing special - I only added a few stamps here and there. 

I did not follow book binding rules for the binding. I sewed the pages together, made a little knot on the outside and camouflaged it with a piece of washi tape.

As you can see, this was a simple project to start with - even without lettering. I promise I will show you some lettering again next time!

With this notebook I enter in the challenge by Paper Artsy: Topic 11: Books.

15 opmerkingen:

Anneke zei

Toffe workshop, ik zie veel moois!
Heel leuk boekje heb je gemaakt!

Nancy Soetaert zei

ik had op FB al een aantal van de prints kunnen bewonderen die in Nieuwpoort gemaakt werden, toch wel speciallekes, heel wat anders dan de gewone gelliprints die je gewoonlijk voorbij ziet komen!
Je eerste projectje ermee is tof, leuk zo'n zelfgemaakt boekje!
Bij de Egel is de challenge easelkaartjes... Voor mij een stimulans om de mijne af te maken, zitten nog altijd in mijn mand...
fijne zondag nog!
nancy

geezercrafter zei

Smashing book.

Stella zei

Ik heb ook een Gelli Plate en ik vind het ook zo leuk om te doen. Je hebt in no time een aantal afdrukken waar je alle kanten mee uit kunt. Soms duurt het even voordat je ze gebruikt maar ik weet uit ervaring dat je nauwelijks iets weggooit:) Wat een gaaf idee om er een boekje mee te maken. Prachtig! Ik hou ook van de eenvoud; geen ingewikkelde bindtechniek en subtiel gebruik van stempels op de nog lege bladzijden.

Nog heel erg bedankt voor je compliment over mijn witte kaarten waar ik vaak maar weinig aan toevoeg. Ik vind het gauw te rommelig. Voor mijn gevoel lijkt het dan nergens naar. Dus hou ik het vaak simpel:)

Diny zei

Ziet er heel erg leuk uit Nele....mooie afdrukjes heb je gemaakt zeg!
Groetjes Diny

Margreet zei

Wat een prachtige afdrukjes zitten er bij Nele....en je boekje heb je tof gemaakt.
Gelliprinting is leuk om te doen en vaak is het handiger om gelijk maar een aantal afdrukken te maken. Ben benieuwd wat er nog meer voorbij gaat komen.
xxx Margreet

bolletjelucky.blogspot.com zei

Gaaf en zo handig zo'n stapel afdrukjes. Ik heb gemerkt dat je ze gaandeweg toch op allerlei manieren heel leuk kunt gebruiken. Je laat met dat leuke boekje al meteen iets origineels zien Nele. Grappig met die stempeltjes aan de binnenzijde, het is meteen een soort projectje geworden. Ben benieuwd...
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Gaaf zeg zo'n gelli plate workshop! Je hebt veel mooie printjes gemaakt. Die komen altijd een keer van pas, super handig. Je boekje is hartstikke leuk geworden.

GerJanne zei

Hoi Nele,
Wat leuk dat je net op de minst mooie dag van de vakantie deze workshop kon volgen. Geliplate, veel over gehoord en achtergronden van gezien, maar zelf nog nooit iets mee gedaan. Jouwprintjes zijn supermooi en ik denk dat er altijd wel wat van te maken valt. Je boekje is al vast erg mooi en leuk!
En dank je wel voor je reacties op mijn blog. Ik snap dat je niet op alle kunt reageren hoor. Soms heb ik een heel hoog tempo. En dan ga ik in de vakantie ook nog eens gewoon door.
Dus voel je niet schuldig! Groetjes,
GerJanne

Sarah zei

Dat zag er een leuke workshop uit!
Je boekje werd mooi! En nu maar letteren erin! Xx

Laura zei

Brava!!! and I guess a lot of fun for you! LR

Margo zei

Wat een leuke workshop heb je gevolgd ! Tof dat je dat op vakantie kon doen ! Ik vind het een erg leuk idee om er zo'n boekje mee te maken ! Heel tof gedaan !

Annick zei

Fijn dat je weer 'terug' bent, Nele ! En die workshop was blijkbaar een groot succes. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd . (ooit nog eens misschien) Nu nog de lettertjes erin. Ben benieuwd ! Groetjes, Annick

Enny zei

Oh, wat een prachtig boekje, heel tof ! Ben al benieuwd wat er nog in komt... Ja, leuk hé, dat gelli-printen ! En die workshop was echt de moeite, amai, zo'n prachtige afdrukken ! Nog eens hartelijk dank voor je commentaar op mijn blog ! Groetjes, Enny

Bernardine zei

Heerlijk hè zo'n gelliplate, ik word er ook zo blij van....
En ik heb al zoooooo veel printjes :-)