Pagina's

zondag 26 november 2017

Mijn eerste gedrukte kaart - My First Printed Card

(Please scroll down for English)

Als alles goed gaat, rolt morgen mijn allereerste echte gedrukte kaart van de persen. De school waar ik avondlessen volg (Syntra Leuven), doet namelijk mee aan Music for Life. Er worden allerlei acties georganiseerd: de studenten van de bakkerijopleiding bakken o.a. speculaas, die van de slagerijopleiding maken worstenbroodjes, die van de kappersopleiding doen brushings,... En de grafisch vormgevers in spe hebben een pakket kerst- en nieuwjaarskaarten gemaakt. 15 studenten uit het eerste en tweede jaar hebben elk een kaart in hun eigen stijl ontworpen, en ik ben dus één van hen.


Mijn kaart is gehandletterd (natuurlijk heb ik voor handgeschreven letters gekozen) en daarna gedigitaliseerd met behulp van Photoshop en Illustrator. Het geheel heb ik vervolgens op een krijtbordachtergrond gezet - de trouwe lezer herkent de achtergrond misschien nog van mijn niet-gebruikt ontwerp voor een boekcover.

Mocht je in de buurt van Leuven wonen en het goede doel willen steunen, dan kan je vanaf dinsdag terecht aan de balie van Syntra Leuven. Het hele pakje kost 10 euro. Je krijgt er 15 unieke postkaarten voor. De opbrengst gaat via Music for Life naar Zorgcirkels Jongdementie.

Tomorrow my very first card will be printed. The school where I am taking evening classes (Syntra Leuven) takes part in this year's Music for Life edition. There are a lot of things for sale for charity: the bakery students make "speculaas" (typical cinnamon cookies), the butcher students make sausage rolls, the hairdressing students do brushings,... And the graphic designers-to-be made a pack of Christmas and new year's cards. 15 students from the first and second year graphic design all made one card in their own style - and I am one of them.

I made a hand lettered card (of course) and digitised it in Photoshop and Illustrator. I put the lettering on a chalkboard background - you might recognise the background from the design I finally did not use for my book cover

The cards are for sale at Syntra Leuven. A pack of 15 unique postcards costs 10 euros. All profits will be given to Zorgcirkels Jongdementie, an organisation that helps people with dementia at a young age.

11 opmerkingen:

Ellen zei

Dat is nog eens gaaf! Een gedrukte kaart. Superleuk project, jouw kaart is hartstikke mooi geworden. Toevallig ben ik a.s. donderdagavond in Leuven. Ik ga dan met mijn zoon en zijn vriendin (zij wonen in Leuven) en mijn broer en zijn dochter naar Het Depot voor een optreden van Yevgueni :-)

Margreet zei

Wow, Nele, wat gaaf dat deze mooi kaart echt gedrukt gaat worden! Ik vind hem prachtig gehandletterd!
Ik hoop dat er goed verkocht gaat worden.
xxx Margreet

Margo zei

Oh Nele deze kaart is prachtig ! Jammer genoeg kom ik helemaal niet in de buurt van Leuven ... :(
Groetjes
Margo

Willy zei

Wat een mooi ontwerp, gaaf je eigen gedrukte kaarten!

Enny zei

Proficiat, een prachtige kaart Nele, super dat die gedrukt wordt voor het goede doel ! Helaas kom ik nooit naar Leuven, maar ik wens jou een succesvolle verkoop ! Groetjes, Enny

Rosina zei

Wat een leuke handletteringkaart Nele...een hele leuk opdracht om die dan nadien ook nog digitaal te maken zodat je hem af kan drukken....KNAP gedaan!!!
en hopelijk worden en veel pakketjes verkocht...

lieve groetjes
Rosina

Anneke zei

Heel mooi ontwerp!

Sarah zei

Wat een leuk project! Super tof. Ik kom jammer genoeg nooit in Leuven.
Bedankt voor je reactie gisteren.
Jaro is nog steeds thuis, maar de jeuk is weg, nu eerst even wat toonbaar worden, maar hij heeft vandaag flink geholpen met opruimen.
En jammer genoeg is mijn papa nog steeds in het ziekenhuis. We duimen voor woensdag...
Lieve groetjes xxx

Bernardine zei

Gaaf project zeg!

Annick zei

Je kaart is erg mooi geworden en dat oranje accentje...heel tof! Ook een bewonderenswaardig project. Mijn man speelt in een bandje en treedt volgende week ook op voor 'de warmste week'. Groetjes en hopelijk verkopen ze goed ! Annick

Nancy Soetaert zei

Deze had ik vorige week dus gemist! Toffe kaart voor een mooi initiatief!
Groetjes
Nancy