Pagina's

zondag 22 juli 2018

Dolce far niente

(Please scroll down for English)

Eindelijk. Hier ben ik nog eens. Ik zie dat mijn laatste post van begin maart dateert. Zoals ik toen vermoedde, is het erg druk geweest en is het bloggen en kaarten maken erbij ingeschoten. Mijn avondopleiding heeft tot half juni al mijn vrije tijd opgeslorpt, maar nu kan ik wel melden dat ik op alle vakken geslaagd ben en dus officieel ben afgestudeerd als grafisch vormgever. Nu nog de tijd vinden om er iets mee te doen...

Dat ons voorjaar heel druk zou zijn, wisten we van tevoren en daarom hadden we al lang een vakantie in Toscane geboekt. Een weekje écht uitrusten - geen vakantie zoals wij gewoon zijn, vol uitstappen en bezoekjes aan bezienswaardigheden. En dus ging de reis naar Ancora del Chianti, waar we drie jaar geleden als eens geweest waren en waar we zeker rust zouden kunnen vinden.

Nu is een hele week niets doen echt niets voor mij, daar word ik alleen maar nerveus van. Gelukkig was daar de kalligrafie om iets om handen te hebben. Ik was gewapend met potlood, gom en fineliners op vakantie vertrokken (neen, een inktpot neem ik echt niet mee op het vliegtuig...) en ze zijn goed van pas gekomen.

Vandaag toon ik het laatste wat ik gemaakt heb: mijn bedankje in het gastenboek.


Het is een combinatie van met potlood getekende versalen en karolinger in fineliner. De foto heb ik daar in de tuin gemaakt, in een van de vele fleurige hoekjes.

Voor mezelf heb ik ook nog een souvenir gemaakt, maar dat toon ik in een volgende blog. Wanneer dat zal zijn, durf ik momenteel nog niet te beloven, want ook na de avondlessen blijft het nog eventjes zeer druk. Binnen een maand gaan we namelijk verhuizen en nu is opruimen en inpakken even een prioriteit...

Finally, here I am again. As I expected, these last months have been very busy. Until June I needed every free second to work for my evening classes. But now I can announce that I passed all my exams and the portfolio presentation for the jury. So now, I can officially call myself a graphic designer. Now I only need some more free time to do something with everything I learned...

After my jury presentation, we went on a holiday to Tuscany. We really wanted to unstress and do nothing for a week, that's why we went to Ancora del Chianti again, the place where we also stayed three years ago. However, I'm not that good at doing nothing at all and I was happy to have taken some calligraphy supplies: pencils, an eraser and fineliners (no, I really didn't want to take ink on the airplane...). 

Today I am showing the last piece I made: the thank you note in the guestbook. It's a combination of pencil-drawn capitals (versals) and carolingian in fineliner.

I also made a souvenir for myself, but I keep that one for my next blog post. I'm not promising anything about the timing though. Even after the evening classes life keeps being very busy this summer. We are moving to a new home in about a month and I definitely need to start packing everything now.

9 opmerkingen:

Annick zei

Ah, fijn dat je'r weer bent, Nele en dikke proficiat met je diploma. Goed gedaan van je . Misschien zien we hier dan weer veel 'grafische dingen' passeren de volgende weken/maanden. Ben benieuwd ! Het bedankje in het gastenboek is erg mooi. Het zal zeker geapprecieerd worden daar ! groetjes, AB

Sarah zei

Proficiat met je diploma.
Mooi geschreven in dat gastenboek.
Verhuizen... dan weet je wat doen!
Geef zeker je adres! Succes!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk om weer iets van je te zien Nele. Gefeliciteerd met het halen van je diploma. Wat heb je een mooi bedankje in het gastenboek achter gelaten in Toscane. Groot gelijk om een rustige vakantie te houden net voor een verhuizing. Succes ermee :)
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Oh wauw wat ben je druk geweest en ben je dat nog! Een verhuis voor de boeg, dat is altijd zoveel werk. Wij waren twee jaar geleden in Toscane en wat en mooie omgeving is dat. Misschien gaan we dit jaar weer. Kijken of het mooi weer is als we vakantie hebben...
Je hebt er een waar kunstwerkje van gemaakt, van dat gastenboek! Leuk weer even iets van je te lezen en te horen!

Laura zei

Dear Nele it has been a pleasure to eelcome you again to my house - Ancora del Chianti - and so pleased to read that has been so inspiring! Thank you so much for the beautiful thanking note: you are so talented.

I wish you a horgeus summer and sending my energy for your next challanges kisses Laura

Bernardine zei

Fijn Nele dat je geslaagd bent!
En de ontbrekende tijd om te bloggen herken ik wel!
Succes met de verhuizing! Zal je een verhuiskaart sturen? ;)

Anoniem zei

Dubbel-knap Nele! Gediplomeerd grafisch vormgever én uitvoerder van een pareltje in dat gastenboek. Ik kijk steeds uit naar je werkjes ! Groetjes van Annie (stage Wieze)

Willy zei

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd, super knap!! Ben benieuwd wat het behaalde papiertje je gaat brengen! En wat een mooie 'notitie' in het gastenboek, prachtig gedaan!

Nancy Soetaert zei

Ik had beter eerst naar je blog gekeken en dan een mailtje gestuurd, ha ha!
Dit is vast de mooiste pagina uit het gastenboek! Supermooi!
Succes met de verhuis!
Nancy