Pagina's

zondag 25 november 2018

De draad #1 - Pulled String Art #1

(Please scroll down for English)

Ik had al zo vaak naar foto's en filmpjes van "de draad" (beter gekend als "pulled string art") zitten kijken om er zelf *ooit* (je weet wel...) eens iets mee te doen. Toen bleek dat ook de andere Kalligrafilles graag eens kaarten met "de draad" wilden maken, was het snel beslist natuurlijk.

Na een zaterdag experimenteren met verschillende diktes draad en verschillende inkten en verven, is er een hele reeks kaarten uitgekomen. Vandaag toon ik de eerste.

Ik begin met een kleurrijk setje, met een bloem in twee kleuren op papier uit een oud woordenboek. Eerst heb ik de geel-rode bloem op een geel achtergrondpapier met een rood tapeje gecombineerd. De letters zijn karolingers, geschreven met fineliner.


En daarna nog eens het omgekeerde: op een rood achtergrondpapier. Deze keer heb ik de karolingers gecombineerd met handlettering.


Binnenkort laat ik nog een aantal kaarten zien. En op mijn knutseltafel liggen nog een aantal "draadbloemen" waar ik later nog kaarten mee ga maken.

I had been looking at pictures and tutorials about pulled string art for a long time already. I wanted to try this myself *one day* (you know what this means...). But then the other Kalligrafilles told me that they also wanted to try this, so we devoted one of our Saturdays to experimenting with strings and inks.

This first series is very colourful: "string flowers" in two colours on upcycled dictionary paper. In one of my next posts I will show more cards with this technique. And I also have a number of flowers lying around on my desk to make more cards later.

8 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nele, wat heb je een fleurige kaarten gemaakt met deze techniek. Ik ben even gaan googlen want had er nog nooit van gehoord. Er ging een wereld voor me open, wat mooi en leuk. Dat vind ik dus het leuke van bloggen, je leert en doet inspiratie op bij /door andere bloggers. Leuk dat je het op bedrukt papier hebt gedaan en je hand-letteren ziet er ook weer picobello uit.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

De bovenste mocht ik ontvangen. En ik vroeg en al af ho je dat gedaan had. Het is en prachtige kaart!! Allebei trouwens, maar ik heb de bovenste in het echt gezien...nogmaals dank je wel..

Margreet zei

Ik ken die techniek, maar was hem alweer vergeten. Wat een superleuke kaarten heb je ermee gemaakt. Heel mooi geschreven!
xxx Margreet

Ans Gilbert zei

Dat is een leuke techniek, op FB kwam deze ook voorbij. Mooie tekst op je 1ste kaart, ze zijn alle 2 heel mooi,
Ansx

Diny zei

Twee hele mooie kaartje Nele.
Groetjes Diny

Sarah zei

Als kind deed ik dit ook al en onlangs ook in mijn handletterschrift. Ik neem het vrijdag mee. De jouwe zijn heel stijlvol! X

Annick zei

mooi gelukt, Nele. Wel leuk om doen ook, niet ? Allebei zeer mooi, vind ik. A

Enny zei

Wauw, heel mooie kaarten Nele, tof, die string techniek in 2 kleuren en op oud boekpapier. Ik heb ze nog maar in 1 kleur geprobeerd. Je handlettering is prachtig ! Groetjes, Enny