Pagina's

donderdag 27 december 2018

Kleurrijke Kerst - Colourful Christmas

(Please scroll down for English)

Toen ik in november met Sarah en Margo had afgesproken, had ik voor hen een klein pakketje met wat knutselspulletjes meegenomen. Bij de lunch kwam het idee om daarmee alle drie een of meerdere kaarten te maken en die op een afgesproken dag te publiceren. Je raadt het al, die dag is vandaag. Benieuwd wat Sarah en Margo gemaakt hebben... spannend!


Ik heb er meteen een reeksje van gemaakt: met de dessinpapiertjes en de Fine Baubles-stempels van Stamping Mathilda (Darkroom Door) heb ik zes kleurrijke kaarten gemaakt. De voorbije weken zijn op het werk enorm druk geweest en nu ik een week vakantie heb, wilde de kerststemming niet meteen komen. Het was plots een heel andere wereld. Met de klassieke kerstkleuren wilde het maar niet lukken, dus heb ik die overboord gegooid.


Met pastelpotlood heb ik de gestempelde kerstballen gekleurd in allerlei kleurtjes die matchen met het dessinpapier. Omdat ik natuurlijk ook een handgeschreven wens op de kaarten wilde, heb ik vervolgens extra kerstballen gemaakt en daarop in speelse hoofdlettertjes met grijze fineliner mijn wens geschreven. Daarna heb ik ook die ballen met pastelpotlood ingekleurd. Voor bij de grote stempels heb ik labeltjes gemaakt met uitgerekt humanistisch cursief. Dat was lang geleden en fijn om nog eens te doen.


Vervolgens heb ik alle onderdeeltjes op verschillende manieren geassembleerd. Dit zijn ze nog eens allemaal samen:


O ja, op de grote kerstballen heb ik een paar details overgetekend met een embossingstift en die vervolgens met goud geëmbost. Ook op de zelfgemaakte labeltjes ben ik met mijn embossingstift losgegaan. Op deze detailfoto zie je dit beter.


Ik heb nog papier, washitape en een paar (andere) stempelafdrukjes over, dus ik kan binnenkort nog een paar kaarten maken.

NB Wie goed kijkt, ziet dat ik eerst per ongeluk een andere grote kerstbal had gestempeld. Die wilde ik niet weggooien, dus heb ik ze toch gebruikt. Met de restjes van het papier heb ik nog wat extra kaarten gemaakt, wél allemaal met de "juiste" kerstbal. Die toon ik later nog!

When I met Sarah and Margo in November, I gave them a small gift consisting of some patterned paper, stamps and washi tape. That day, we got the idea to make one or more cards with those materials and publish them on the same day. And that day is today! I am really excited and very curious to see what Sarah and Margo made!

I made a colourful series of six cards with the patterned paper and Stamping Mathilda's Fine Baubles stamps (Darkroom Door). I just started a week of Christmas holidays after very busy weeks at work and at first I didn't really have that Christmas feeling. The classic Christmas colours did not work out, so I chose other colours.

I coloured the stamps with soft pastel pencils in many different colours matching the patterned paper. As usual, I wanted to add a handwritten sentiment on the cards. I made some extra Christmas balls and wrote playful capitals with a grey fineliner. Then I also coloured them with pastel pencils. To the large stamped Christmas balls, I added a label with stretched cursive hand. That was a long time ago and this made me remember how much I like to write this hand.

I assembled all parts in different ways. On the large Christmas balls I also traced a number of details with an embossing marker and added gold embossing. 

I still have some paper, washi tape and (other) stamp prints left, so I can make more cards soon!

14 opmerkingen:

Sarah zei

Leuk hoe je de tekst op de kerstballen verwerkte. Die embossingaccenten staan chique.
Ik heb me met jouw pakketje afgelopen week geamuseerd. Dat doen we nog eens!
Ik vind het gescheurde papier ook een tof effect hebben!
Benieuwd naar je vervolg!

Enny zei

Prachtige kaarten Nele, een super serie, heel mooie teksten en tof met die embossing ! Groetjes, Enny

Rosina zei

ha kijk hier jouw kerstkaartjes met jullie uitdaging Nele...zo een gave kaartjes heb ook jij ervan gemaakt... heel erg leuk idee is dat...Ik heb die van sarah al bewonderd en nu die van Margo nog...
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Jantine zei

Heel erg leuk, Nele, deze kaartjes voor jullie uitdaging. Leuk idee om met een embossingpen lijnen over te trekken, dat geeft een mooi effect!
Groetjes
Jantine

Margo zei

Wat een superleuke kaartjes Nele !
Ik was wat later vandaag om te posten, het wil allemaal niet zo lukken als gewoonlijk.
Ik vind dat je erg mooie accentjes hebt aangebracht op je kaarten !
Dankjewel voor het leuke pakketje, ik heb er veel knutselplezier aan beleefd en het is nog niet op !
Liefs
Margo

Margreet zei

Wat een mooie serie, Nele en wat heb je weer prachtig geschreven!
xxx Margreet

Anneke zei

Heel tof die letters in de kerstballen, mooie reeks!

Nancy Soetaert zei

toffe reeks kaarten Nele, mooi geschreven in de ballen, en de schrijfwijze op de labeltjes vind ik supermooi!
Geniet van je vakantie! In Nieuwpoort of thuis?
Nancy

Nelleke zei

Ik was ook al bij Sarah en Margot. Ik schreef daar dat jullie er 3 dubbel plezier van hebben. Jullie ontmoeting met blogvriendinnen, Elkaar wat geven, en nu het maken ervan. En misschien nog wel een vierde, mensen die je blij maakt met een kaartje. Ze zijn prachtig, en wat kun je veel doen met ene pakketje. Ik wens je een fijne jaarwisseling en een mooi freubel jaar gewenst. Groetjes, Nelleke

Mariken zei

En hier is ook zoveel moois te zien! Prachtig! Dit soort uitdagingen zijn zo gezellig en leuk om te doen, echt genieten!

GerJanne zei

Heel leuk zeg, deze kaartjes. EN ik zeg bij Sarah ook al een hele serie. Nu nog naar Margo. Maar jouw kerstballen met de handlettering zijn er gaaf! Ik ben benieuwd naar de rest van je kaartjes. Fijne jaarwisseling.

Annick zei

je bent inderdaad druk bezig geweest, Nele ! En je ziet ook hier dat het niet altijd de traditionele kleuren moeten zijn om een leuk effect te creëren. Een fijn nieuw jaar ! A

Margo zei

Hi Nele,
hier ben ik nog eens, om je te bedanken voor de mooie kerstkaart ! Ik ben er erg blij mee !
Geniet van de feestelijkheden die nog volgen !
Liefs
Margo

Monique zei

Wat een prachtige kaartjes zijn het geworden. Leuk idee!

Ik wil je een hele fijne jaarwisseling toewensen!
Lieve groet, Monique