Pagina's

zondag 30 december 2018

Koper - Copper

(Please scroll down for English)

Deze maand vierde een vriendin haar 12,5-jarig huwelijk, ook wel een koperen huwelijk. Natuurlijk moest er een toepasselijk kaartje gemaakt worden. Ik heb het erg eenvoudig en klassiek gehouden voor de gelegenheid.


Het woord "koper" heb ik in copperplate geschreven. Om de juiste kleur te maken heb ik mijn trucje toegepast dat ik vorig jaar voor mijn kerstkaarten gebruikt heb: ik heb eerst in rode gouache geschreven en die dan met niet helemaal dekkend goudpoeder geëmbost. Het hartje is een stempeltje (een oudje van Big Time). Ook weer eerst in het rood gestempeld en daarna goud geëmbost.

This month, a friend of mine celebrated her 12,5th wedding anniversary, that's a copper marriage. I made a very clean and classic card for the occasion. 

I wrote the word "koper" (copper in Dutch) in Copperplate calligraphy. To get the right copper colour, I used the trick I also used last year for my Christmas cards: first, I wrote with red gouache and then added not fully covering gold embossing. The heart is stamp, an old one by Big Time. Again, I first stamped it in red and then added gold embossing.

11 opmerkingen:

Mariken zei

Supermooi, origineel en leuk is dit!
Alvast een gezellige jaarwisseling!

Ans Gilbert zei

Wat een mooie en toepasselijke kaart, de tekst is prachtig in 't koper,
Fijne jaarwisseling
Ansx

Nancy Soetaert zei

schitterend gedaan Nele!
Geniet van de komende feestdagen!
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een prachtige kaart voor het koperen bruidspaar Nele. Mooi geschreven en bewerkt.
Dank je wel voor alle inspiratie het afgelopen jaar. Alvast een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2019 gewenst.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Oh dat heb je prachtig gemaakt! EN dank je wel voor de mooie kaart die ik van je kreeg! Hij hangt hier aan de lijn!

Anneke zei

Prachtig, en heel toepasselijk!

Margreet zei

Wat origineel en mooi. Leuk met dat hartje...het lijkt zo een ballon.
Gezellige jaarwisseling.
xxx Margreet

Marloes Landman zei

Wat een beauty! Mooi om te mogen ontvangen en heel attent (de meeste mensen vergeten 12,5 jaar haha).
Dankjewel!

Sarah zei

Heel mooi! X

Annick zei

ah, da's een goeie tip, met dat embossen. Daar had ik nog niet aan gedacht ! Je vriending gaat opgetogen zijn hiermee !

Willy zei

Wat een prachtig stijlvol kaartje, gaaf!