Pagina's

zondag 6 januari 2019

Verwondering - Wonder

(Please scroll down for English)

Met mijn eerste post van het nieuwe jaar wil ik je een mooi 2019 toewensen!

Voor mijn nieuwjaarswensen heb ik weer een aantal kaarten laten drukken met mijn eigen gedigitaliseerde kalligrafie. Het is een combinatie geworden van drukwerk en een klein beetje knutselen.

De letters zijn Liesbets zeepletters. Die heb ik in zwarte inkt op wit papier geschreven. Vervolgens heb ik de tekst ingescand en alles in Illustrator bewerkt om heel strakke randen te krijgen. Na wat spelen met kleuren en texturen op de computer is dit het resultaat geworden:


De kaart zelf (het zwarte gedeelte met de gouden letters) heb ik op dik papier laten drukken. Dat heb ik vervolgens op een bepaalde manier gevouwen om er nog een soort kaftje rond te kunnen maken. Dat is gemaakt uit een stuk licht papier dat even groot is als de kaart, maar op een andere manier gevouwen. Alleen de twee uitersten zijn vastgeplakt, zodat het kaftje lichtjes los rond de kaart zit. Met deze foto van de achterkant begrijp je hopelijk wat ik bedoel:


With my first post of this new year I want to wish you a beautiful 2019!

For my new year's wishes I had again some cards printed with my own digitized calligraphy. It's a combination of print and a little bit of crafting.

The lettering is in Liesbet's soap letters. I wrote those in black ink on a sheet of white paper. Then I scanned it and worked on it in Illustrator in order to get very crisp borders. In the first picture you can see the result of some playing around with colours and textures on the computer.

I had the card itself (the black part with gold lettering) printed on heavy cardstock. Then I folded it in a way that allowed me to add a cover around it. That's made out of very light paper and the piece of paper is exactly the size of the card itself, but folded in a different way. Only the two edges were glued to the card, to keep it quite loose around the card. In the second picture you can see the back of the card, I hope this makes clear what it looked like in the end.

The text is in Dutch, it says "a year full of wonder".

11 opmerkingen:

Margreet zei

Jij ook nog de beste wensen voor 2019, Nele.
Wat een prachtige, aparte kaart heb je gemaakt!
xxx Margreet

Mariken zei

Ooh wat een mooie kaart! Leuk model, en heel tof geschreven!
Fijne zondag!

Sarah zei

Super mooi! Heel stijlvol!

Enny zei

Wauw wat een prachtige kaart, supermooie tekst, en tof idee met dat kaft ! Ook van mij de allerbeste wensen voor een gelukkig, gezond en creatief 2019 ! Enny

Ilse zei

Prachtig gewoon! K Heb met je kaartje al meermaals gestoeld, keimooi gedaan! Ilse

Ans Gilbert zei

Wat een mooie kaart Nele, ik vind de gouden letters prachtig en ook het model is leuk,
Ansx

GerJanne zei

Ah, dit is heel mooi!! Prachtige letters en goud op zwart staat heel chique. Voor jou ook alle goeds voor dit nieuwe jaar!

Monique zei

Wat kun jij dat toch mooi Nele!
Voor jou ook de allerbeste wensen.
Lieve groet, Monique

Ellen zei

Voor jou ook een heel mooi 2019!
Wat een prachtige kaart heb je gemaakt! Echt iets bijzonders.

Annick zei

Het is werkelijk een pracht-exemplaar geworden, zoals ik je eerder al zei en ik wou dat ik dat ook zou kunnen met Illustrator. Heb begin vorig jaar ook eens een workshop illustrator gevolgd, maar heb het potverdorie laten verwateren..stom, hé. Misschien ooit nog eens een keer opnieuw volgen...? De letters staan zo ook heel 'strak' op het papier !

Anneke zei

Wow, dit is echt wel heel mooi!