Pagina's

zaterdag 29 april 2017

Citatenboekje - Booklet with Quotes

(Please scroll down for English)

De voorbije weken heb je hier al heel wat mooie citaten voorbij zien komen. En ik merk dat ze in de smaak vallen. Nu ik in de flow zit, doe ik er nog even een paar bij.

Twee weken geleden heb ik voor het eerst 'blogdinnetje' Nancy ontmoet. Ik was een weekendje aan zee, op amper een paar kilometer van waar zij woont. Zoals wel vaker aan zee, was het die middag prachtig weer en ben ik erheen gefietst. Zalig. En daarna hebben we uren zitten kletsen. Het was een heerlijke middag en de tijd vloog voorbij. Ik kon natuurlijk niet met lege handen bij haar aankomen en daarom had ik een klein zelfgemaakt cadeautje mee, een klein boekje.


Nancy had vroeger eens geschreven dat zij enorm van mooie teksten houdt en dus altijd op zoek moet naar tekststempels als ze er op haar kaarten wil gebruiken. Mijn cadeautje voor haar was daarom een miniboekje met een paar gekalligrafeerde citaten. Het meet ongeveer 10,5 x 10,5 cm, zodat de teksten een goed formaat hebben om eventueel op kaartjes te gebruiken.


Het boekje is gevouwen uit een A4-blad en ik heb de blaadjes niet aan elkaar vastgemaakt. Zo kan het makkelijk weer uit elkaar gehaald worden om te kopiëren of te scannen. Dat is ook de reden waarom ik het heel eenvoudig gehouden heb en alleen met zwarte inkt op effen wit papier geschreven  heb.


De citaten heb ik zoveel mogelijk proberen te variëren, zodat er voor vele gelegenheden iets in te vinden is. Ik heb ook een evenwichtige mix van lettertypes proberen te maken.


Zo heeft Nancy meteen een paar mooie citaten erbij. Het boekje gewoon houden zonder te gebruiken voor kaartjes gaat natuurlijk ook, hopelijk is het dan een bron van leesplezier en ontspanning.


I start this post with an apology if you don't understand Dutch. I have been showing many cards with nice quotes I turned into calligraphy these last weeks. And today again, I come with quotes... in Dutch. Sorry for that, but I hope you can enjoy the calligraphy without understanding the words.

Two weeks ago I met my blogfriend Nancy for the first time. I was staying at the coast for the weekend, only some kilometers from where she lives. I took my bike and went for a visit. We chatted the whole afternoon, it was so nice to meet her. Here in Belgium we have the habit to take a little gift if we visit someone. Usually it is flowers or chocolates, or a bottle of wine. For Nancy, I took a little booklet I made myself. A while ago, she wrote on her blog that she likes nice quotes and thus text stamps to use on her cards. 

I collected some quotes for her and wrote them in calligraphy. The booklet is only about 10,5 x 10,5 cm, just the right size to use on cards. It is folded out of a simple sheet of A4 paper and I did not stick the pages together. Like this, Nancy can make copies or scan the page if she wants to use the quotes. That's also the reason why I only wrote in black ink on plain white paper. Of course, she does not have to use the quotes on cards. She could also just keep the booklet and read the quotes from time to time. I hope it will give her joy and inspiration.

9 opmerkingen:

Margreet zei

Wow, wat een onbetaalbaar mooi cadeau heb je voor Nancy gemaakt!
xxx Margreet

Nancy Soetaert zei

Wat een luxe dat ik dit Mooie boekje zo vaak als ik wil kan vastpakken en genieten van de mooie tekstjes in je supermooie letters!
Dankjewel Nele!
fijn weekend!
Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een prachtig handgemaakt cadeau Nele en ik lees al dat Nancy er erg blij mee is. Wat leuk toch dat bloggen ook dit soort "cadeautjes" brengt.
Lieve groetjes Miranda

Sarah zei

Wauw! Zo knap en een pracht idee en zeer verzorgd uitgevoerd. Mooi!

Annick zei

Wat een leuk boekje is het geworden, met een variatie aan lettertypes én tekstjes. Toffe afwerking ! Annick

Willy zei

Wat een gaaf boekje! Stond je in de Flow? Wauw gaaf!

Nota Bene zei

Haha, neen hoor, ik zat gewoon in de flow van het mooie-citaten-schrijven. Het kaftje van het boekje is trouwens wel een papiertje uit de Flow - zo wordt het natuurlijk verwarrend.

Enny zei

Wat een prachtig geschenk, een boekje met zo'n mooie teksten en lettertypes ! Dat is genieten voor Nancy ! Groetjes, Enny

Gery zei

Kwam je geschreven teksten tegen op Pinterest en dat trok mijn aandacht.
Gelijk dus even doorgeklikt naar degene die het maakte!
Wat een leuk idee en een prachtig boekje.
Zoiets zouden we allemaal in onze tas moeten hebben of je nou zo mooi kunt schrijven als jij of niet.
Geweldig om uit te putten, want onthouden in je hoofd kun je ze vaak niet.
Dankjewel voor dit grandioze idee.
Groetjes Gery