Pagina's

zondag 21 januari 2018

Gouden rendier - Golden Reindeer

(Please scroll down for English)

Eindelijk kom ik weer eens aan bloggen toe. Het is nog januari, dus een kerst-/nieuwjaarskaart mag officieel nog altijd! Dit is het laatste kaartje van mijn 2017-productie. Ik heb er een reeks van gemaakt en van meerdere mensen de vraag gekregen hoe ik dat toch gedaan had; daarom hieronder het hele verhaal.


Het leuke stempeltje heb ik in de zomer bij Action gevonden en meteen toen ik in de winkel stond, wist ik wat ik ermee wilde maken. Een heel eenvoudig kerstkaartje met die stempel en één lijn tekst eronder. Alleen bleek het uiteindelijk net iets minder eenvoudig om alles uitgevoerd te krijgen... Ik wilde met gouden gouache schrijven, maar vond maar moeilijk precies het juiste gouden embossingpoeder voor het stempelen. Wow-embossingpoeder "Golden Flame" leek het goede, maar toen ik begon uit te testen, zag het er toch weer nét anders uit van kleur dan mijn verf. Ik heb dan maar allerlei producten gecombineerd om tot dezelfde kleur te komen.

Eerst heb ik de tekst geschreven met gouden gouache in getekende foundational. Dat was echt snelschrijven, want de verf moest nog nat zijn om de tekst te kunnen embossen met mijn gouden poeder. Daarna heb ik met lichtbruine stempelinkt het rendier gestempeld en ook dat met hetzelfde poeder geëmbost. In het poeder zitten gouden glittertjes (dat kan je een beetje zien op de foto), wat een heel leuk effect geeft. Na het maken en het schrijven van de kaartjes lag het hele huis vol glittertjes, maar dat heeft ook zijn charmes natuurlijk...

Today I am showing you the last one of the Christmas cards I made in 2017. I found the cute stamp at Action in summer and I immediately knew what I wanted to make. A clean and simple Christmas card with that stamp and one line of text underneath. 

In order to get exactly the same colour for the stamping and the writing, I combined several products. I first wrote the text in golden gouache in drawn foundational. This had to be done very quickly, because I needed to add the embossing powder when the paint was still wet. Then I stamped the reindeer in light brown ink and embossed it with the same golden embossing powder. I used Wow embossing powder "Golden Flame". This powder contains glitters (you can see that in the picture) and I love the effect. However, after I made and wrote these cards, I found glitters in the whole house! 

16 opmerkingen:

!neke zei

Helemaal top deze kaart !
En wat kan je nog lang bezig zijn om
een "eenvoudige" kaart" helemaal naar
je zin te krijgen !

groeten Ineke

Margreet zei

Wat een mooie CAS kaart, Nele, en zo leuk geschreven. Al is daar wel heel wat aan vooraf gegaan en naderhand heb je er zelf lang van kunnen genieten!
xxx Margreet

Nancy Soetaert zei

deze mooie kaart kan ik hier elke dag nog bewonderen, heel mooie kaart met die embossing!

GerJanne zei

Prachtig Nele! En zo grappig dat je aan een caskaart vaak niet kunt zien hoeveel werk erin zit.. goed dat je het er allemaal bij schrijft. Ik zou er oo niet tegen kunnen als je maar 1 kleur gebruikt en het is niet dezelfde tint..
Groetjes,
GerJanne

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi vind ik de "eenvoud" van deze kaart Nele. Als ik dan lees wat je gedaan hebt vind ik het helemaal super. Knap dat je je beoogde doel hebt kunnen halen qua kleur. Tja, je bent creatief of niet ;)
Lieve groetjes Miranda

Anneke zei

Het perfecte goud volgens mij, heel mooi!
En snel deze mooie letters moeten schrijven, wow goed gelukt!

Mariken zei

Dit is een plaatje! Wat een werkje is dit geweest, maar het resultaat is super!

Monique zei

Ik zie het al helemaal voor me Nele, met al die glitters in huis. Zo rond de kerstdagen is dat helemaal niet erg toch? Ik vind het prachtig hoe je het hebt gedaan. En het geduld dat je op kunt brengen om de juiste kleur te krijgen vind ik geweldig. Dat is niet echt mijn sterkste kant. Top Nele!
Lieve groetjes, Monique

Ellen zei

Het is je gelukt om het goede goud te vinden, hoor! Prachtig stempel en geweldig zoals je zelf de tekst erbij geschreven hebt.

Enny zei

Jaaaa, ik ken dat ! Heb onlangs met een potje zilver glitter gemorst, en nu heb ik een "schitterende" woning ! :o) Je kaart is prachtig geworden, niet eenvoudig, zo "snel" te moeten schrijven en die juiste kleur te vinden ! Groetjes, Enny

Anoniem zei

en die prachtige kaart heb ik mogen ontvangen ! Super mooi gedaan. je maakt je kaarten echt met aandacht en toewijding en dat is dan ook absoluut terug te zien in het reslutaat

Ans Gilbert zei

Hoi Nele,
je CAS kaart ziet er prachtig en wat een werk om dan precies alles in de goede tint te krijgen, de aanhouder wint,
groetjes,
Ans

Sarah zei

Je kaart schitter hier.
Ze is heel mooi! Xx

Willy zei

Ohjeeeh dus toch nog een hele klus maar het resultaat mag er zijn, super mooi!

Annick zei

hmm,waar ken ik dit kaartje van (hi hi)? en hier schittert ze ook nog na.

Margo zei

Hoi Nele,
Dankjewel voor de prachtige kaart ! Ik ben er heel erg blij mee !
Groetjes
Margo