Pagina's

zondag 2 december 2018

Dagje Antwerpen - A Day in Antwerp

(Please scroll down for English)

Vrijdag had ik een dagje vrij en dat was het ideale moment om nog eens naar Antwerpen te gaan. Ik had er afgesproken met Sarah en Margo. Eerst zijn Sarah en ik wat in winkeltjes gaan snuisteren, daarna hadden we een lunchdate met Margo. Het was echt een supergezellige dag en ik vond het erg leuk om Sarah terug te zien en Margo voor het eerst eens "in het echt" te ontmoeten.

Een afspraak met knutselvriendinnen kan natuurlijk niet zonder kaartjes. Voor Sarah had ik een kaartje in haar lievelingskleur, met washitapejes:


De spreuk heb ik met een dikke fineliner in karolinger geschreven; de schaduw heb ik er met kleurpotlood aan toegevoegd.

Voor Margo heb ik een van mijn "draadbloemen" gebruikt om er een groot label mee te maken. De wens is in hetzelfde lettertype, maar dan met voetjes in plaats van met krullen en met een dunnere fineliner geschreven. Leuk om te variëren.


Bij beide kaartjes heb ik ook een bijpassende envelop gemaakt, allebei lekker fleurig, ter vervanging van de zon op deze grijze dagen. (Die korte, grijze dagen zijn ook de reden waarom mijn foto's niet zo goed zijn, helaas.)

Last Friday I had the day off - the ideal occasion to go to Antwerp for a day. I met Sarah and Margo there and we had a lovely time. 

Of course, when meeting craft friends, cards must be exchanged. For Sarah I made a flower card in her preferred colour: purple. I wrote the sentiment in Carolingian letters, with a large fineliner. I added a shade in purple colouring pencil. For Margo I made a big label with one of my "string flowers". Also on this card, the sentiment is written in Carolingian with a (smaller) fineliner.

For both cards, I made a matching envelope, in sunny colours and with flowers. Exactly what we need this grey time of the year. (It's also because of these short and grey days my pictures are not very good, unfortunately.)

13 opmerkingen:

Bernardine zei

Mooie kaartjes.
Lettertype op de bovenste is leuk!
En grappig dat je Sarah kent, haar volg ik ook 🙂

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat gezellig om zo samen af te spreken in Antwerpen met 2 blogvriendinnen Nele. Zijn jullie ook nog in de stempelwinkel van Elke geweest? Voor allebei de dames heb je een lieve,mooie kaart gemaakt.
Lieve groetjes Miranda

Diny zei

Dat lijkt me heel gezellig met twee blog vriendinnen en middagje samen te zijn en leuke dingen te doen Nele.
Je hebt voor beide dames een super leuke kaart/tag met envelopjes gemaakt!
Groetjes en nog een fijne zondag,
Diny

Margo zei

Hi Nele,
het was echt supergezellig vrijdag ! Ik heb er zo van genoten en vond het heel tof om jou eens 'in het echt' te zien !
Je prachtige label staat hier te pronken en de letter ligt klaar om zo meteen een grote hap uit te doen voor ik begin te knutselen met de inhoud van je leuke enveloppe !
Liefs
Margo

Ans Gilbert zei

Wat gezellig zo'n date met blogdinnen je hebt 2 hele mooie kaarten gemaakt,
Ansx

Sarah zei

Mooi zijn ze. Het weekend was zo druk ik maak morgen een verslag van ons dagje. Het was heel gezellig! En de thee is lekker. X

GerJanne zei

Oh wat leuk dat je Sarah en Margo ontmoette! Gezellig klinkt het! En de lunchdate met zijn drietjes zal wel voor herhaling vatbaar zijn.
Je kaartjes voor beiden zijn mooi! Prachtig geschreven!!

Mariken zei

Supergezellig en leuk om elkaar weer te zien!
Wat heb je mooie dingen gemaakt, daar word je blij van!

Sarah zei

Ik las je lieve reactie op mijn blog!
Gebruik het zakje gerust en als het verslijt, maak ik gewoon een nieuwe voor jou! X

Monique zei

Wat heb je leuke kaartjes gemaakt voor Sarah en Margo. Altijd leuk om knutselvriendinnen te ontmoeten. Gelijkgestemden onder elkaar!
Lieve groetjes, Monique

Ellen zei

Dat was vast heel gezellig, jullie date! Superleuk dat je voor beide meiden zo'n toepasselijk kaartje hebt gemaakt. Mooi!

Annick zei

mooi ! En zo vrolijk ook. Inderdaad een leuke 'tegenhanger' van dit grijze weer. Hopelijk waren ze er heel blij mee !

Enny zei

Heel mooie kaartjes, en wat gezellig, zo'n dagje uit met vriendinnen ! Groetjes, Enny