Pagina's

zondag 13 januari 2019

De draad #2 - Pulled String Art #2

(Please scroll down for English)

Het is ondertussen al een hele tijd geleden dat ik mijn eerste kaarten met "de draad" heb getoond. Belofte maakt schuld, dus hier komen er (eindelijk) nog een paar!

Deze keer een reeksje in kraft. De eerste twee bloemen heb ik met bister op wit papier gemaakt. Voor deze verjaardagskaart heb ik voor de tekst weer teruggegrepen naar karolingers, schreefloos deze keer, die ik met een heel dunne fineliner heb geschreven.


Met het spiegelbeeld van die bloem heb ik een zomaarkaart gemaakt, met heel eenvoudig één woord, "enjoy", met bister in (eenvoudige) copperplate geschreven.


Voor de derde kaart heb ik weer een bloem op woordenboekpapier gebruikt, deze keer in zwarte inkt. Ik heb er roze papier aan toegevoegd om het geheel wat vrolijker te maken en de verjaardagswens weer met fineliner in karolinger geschreven, deze keer de versie met schreven.


Zoals gezegd liggen hier nog altijd een aantal bloemen te wachten om tot kaarten verwerkt te worden... Er komt dus nog een vervolg op deze reeks! (*ooit*)

It's a long time ago I showed my first cards with pulled string art "flowers". Now I finally show you another series, this time with kraft paper.

The first two flowers are made with walnut ink on white paper. The first one is a birthday card, with a short poem written in sans-serif carolingian hand with a very fine fineliner.

With the mirror image of that flower I made a "just because" card, with only the word "enjoy" in (simple) copperplate hand, written with walnut ink.

For the third card I used a black ink flower on old dictionary paper. I added a little bit of pink to make it more cheerful. This one is a birthday card too. The poem is also written in carolingian hand, but the serif version and with a slightly thicker fineliner.

As I already told you, I still have some flowers lying around and waiting to be turned into cards... To be continued!

11 opmerkingen:

Enny zei

Wauw, mooie pull-string kaarten Nele, super met dat Kraft en met het boekpapier ! En je teksten zijn prachtig geschreven en mooi van inhoud! Nog een fijne zondag ! Enny

Margreet zei

Heel erg mooi, Nele. Doet het heel goed op kraft. Prachtig geschreven ook!
xxx Margreet

Mariken zei

Wat mooi, en wat een gaaf effect! Prachtige kaarten!
Gezellige zondag!

Annick zei

hé ja, grappig inderdaad, Nele, dat ook jij 'den draad' weer hebt opgepikt in deze blog. Maar het kan inderdaad ook voor vrolijker gelegenheden, zoals deze. Erg mooi, vind ik ze en ook dat karolingisch past er mooi bij.

Anneke zei

Heel goed gelukt deze bloemen! Ik zie 3 prachtige kaarten. Supermooi geschreven ook.

Ans Gilbert zei

Ja, leuk zijn deze kaarten gemaakt met deze techniek, ik vind je hand geschreven teksten ook erg mooi,
Ansx

GerJanne zei

Schitterende kaartjes! Jouw kaart hangt hier ook nog steeds. Leuk dat het jou zo goed lukte met die draad. Ik als ergens bij iemand die had er best moeite mee gehad!

Sarah zei

Prachtig Nele. Heel stijlvol!x

Willy zei

Mooie reeks, prachtige stempel en tekst!!

Monique zei

Ze zijn prachtig Nele!

Ellen zei

Wat een mooie bloem! Op elk kaartje komt ie goed tot zijn recht. En de tekst is prachtig geschreven, zo netjes. Fijne dag nog!