Pagina's

zondag 9 juni 2019

Postkunst - Mail Art

(Please scroll down for English)

Ik heb al verteld dat ik een Amerikaanse kalligrafieswapvriendin heb. Elke maand vind ik een van haar prachtig gekalligrafeerde enveloppen in mijn brievenbus. Echte "mail art", zoals dat in het Engels genoemd wordt! Elke maand stuur ik haar ook een van mijn werkjes (vooral kaarten), maar mijn enveloppen, die zijn meestal minder "kalligrafisch". En daar mag wel eens verandering in komen, daarom heb ik vorige maand weer eens een poging ondernomen.


Omdat ik dringend weer wat brush lettering moest oefenen, heb ik haar naam met een Ecoline-penseelpen geschreven. Met een grijze Sakura-penseelpen heb ik er een schaduw bij gemaakt. Deze keer alles in zwart en grijs om aan te sluiten bij het kleurenpalet van die mooie postzegel met een paardenvisser op.

I already told you I have an American calligraphy swap friend. Every month, I find one of her wonderful calligraphy envelopes in my mailbox. That is true mail art! Every month, I also send her one of my works (mostly cards), but my envelopes are usually less "calligraphic". I really want to change that, and last month I gave it another try.

I really need to practice brush lettering more often, so I wrote her name with my black Ecoline brush pen. I added a shadow with a grey Sakura brush pen. I kept the colour palette black and grey to fit it with the beautiful stamp showing a traditional shrimp fisherman.

11 opmerkingen:

Margreet zei

Dat ziet er prachtig uit, Nele. Nu maar hopen dat e.e.a. bij/door de post niet te veel beschadigd wordt.
xxx Margreet

Willy zei

Nou dat wordt vast gewaardeerd! Prachtig geschreven!

Sarah zei

Een mooie envelop maakte het extra leuk. Tof met die grote naam x

Margo zei

Wat prachtig Nele ! Cool dat je matcht met de postzegel !
Groetjes
Margo

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat mooi om haar naam zo in kalligrafie te maken. Die schaduw is echt mooi erbij. Leuk hoor deze feestelijke envelop Nele.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hai Nele,
wat een gaaf idee, om de enveloppe zo mooi te maken met kalligrafie! Het ziet er prachtig uit, helemaal met die schaduw..

Annick zei

mooi, Nele. Ook de schaduw is tof gedaan. Ook leuk dat alles past bij de postzegel

Anneke zei

Goed gelukt! Samen met de mooie postzegel echte mail art!

Ellen zei

Prachtig! Das wel heel bijzonder als je zulke mooie post krijgt.

Nancy Soetaert zei

wat een feestje om zo'n mooie enveloppe in de brievenbus te vinden! bijna zonde om dat kunstwerkje open te maken!
en de kaart die er in zit is ook al zo mooi!
super!
Ik hoop dat je volgende week tijd hebt voor een minirondje Leiden. Wij zagen het nu vanaf het water, zalig, maar waren er jaren geleden ook al eens voor een weekendje, echt een aangenaam stadje!
Fijne zondag
Nancy

Rosina zei

Heeeel mooi deze prachtige calligrafie envelop voor je vriendin in Amerika Nele..en ook het kaartje binnenin is super met die uitgesneden letters....

lieve groetjes
Rosina