Pagina's

zondag 10 januari 2016

Goed voornemen - New Year's Resolution

(Scroll down for English)

2016 is alweer meer dan een week oud en ik moet er blogsgewijs dus dringend ook eens aan beginnen. Wat dachten jullie van een goed voornemen om het nieuwe jaar in te luiden? Daar doe ik gewoonlijk niet aan, maar hier wil ik er graag een uitzondering voor maken.

Ik blog ondertussen iets meer dan een half jaar en heb in die tijd al heel veel leuke blogs leren kennen, onder andere een hoop challenge-blogs. Ik krijg er telkens weer enorm veel inspiratie van en zie meteen allerlei creaties voor me, alleen... meestal komt het er door tijdgebrek niet van. "Vaker mijn ideeën ook echt uitvoeren" is een beetje vaag, dus daarom heb ik voor mezelf het volgende goede voornemen bedacht:

Ik ga elke maand minstens één kerstkaartje maken - 52 weeks to Christmas vind ik een superidee, maar wekelijks een kaartje maken is niet realistisch voor mij, dus ga ik voor maandelijks, en kerstkaartjes heb ik op het einde van het jaar sowieso nodig.

Een paar extra spelregels voor mezelf:
- Ik ga mij elke maand laten inspireren door een challenge (meerdere mag ook) én ook binnen de deadline mijn kaartje posten.
- Ik ga op elk kaartje kalligrafie of andere zelf geschreven letters gebruiken.
- Ik ga alleen materiaal gebruiken dat ik nu al heb - Use What You Have, dus, want ik "have" nogal veel knutselspullen en daar moet ik nu eens écht iets mee gaan doen.

Voilà, als dat eens geen mooi voornemen is.

Geïnspireerd door de "goal list" op The Postman's Knock heb ik pen, inkt, papier en tekenpotlood ter hand genomen om mijn eigen regels op papier te zetten:


Het was lang geleden dat ik nog eens echt in Copperplate had geschreven en het is duidelijk dat ik dringend meer moet oefenen. Maar ik heb toch maar weer eens ondervonden hoe graag ik dit lettertype eigenlijk schrijf... De tekeningetjes in het kader heb ik uiteindelijk zwart-wit gelaten. Ik heb lang getwijfeld of ik hier en daar een stukje in het rood zou inkleuren (verder geen andere kleuren), maar ik heb het toch niet aangedurfd.

2016 started already more than a week ago, so I need to start blogging again too. What about a new year's resolution to start the year with?

It's been more than half a year since I started blogging and I have discovered many wonderful blogs and challenge blogs. These are very inspiring and I always get a lot of ideas while reading them, but I usually lack time to make all the creations I imagine. "Realising my ideas more often" sounds a bit too vague, therefore I made the following new year's resolution:

I will make at least one Christmas card every month - I like the idea of 52 weeks to Christmas, but a card per week is just too much for me, so I decided to go for one per month; at the end of the year I need Christmas cards anyway...

I also made a few extra rules for myself:
- The card will be inspired by a challenge (or several challenges) and I will post my card before the challenge deadline.
- I will use calligraphy or other handwritten letters on my card.
- I will only use the materials I already have now - I have a lot and I should definitely use it more often.

Isn't this a nice new year's resolution?

In order to make it more tangible to myself, I wrote down the rules, inspired by the goal list on The Postman's Knock. I hadn't written Copperplate for quite a while and you can see I need some more practice again, but I could feel how much I actually like to write this font. I was in doubt if I should colour the doodled border, but in the end I decided to keep it in black and white. I considered adding some red in a few places as a little accent (no other colours), but eventually I didn't dare to.

6 opmerkingen:

Sarah zei

Leuke post om te lezen .
Mooi je geschreven voornemen .
Ik ben heel benieuwd ... ik volg je blog graag . Challenges volgen werkt inspirerend . Ik doe het nu bijna een jaar en ik heb veel technieken bijgeleerd en alles stroomt uit mijn handen en dat is zo fijn .
Use what you have , vind ik een goed moto en probeer ik zo veel mogelijk . Binnenkort komen er wel nieuwe Su spulletjes maar sommige staan al een jaar op mijn verlanglijstje en ik weet dat ze veelzijdig gebruikt gaan worden . Veel succes !
Sarah

Sarah zei

Ik volgde je al enkel via mail ,maar nu op je blog . Je nummer 2 ! Go for it !

Miranda V zei

Leuke voornemens, en helemaal gaaf dat je ze voor jezelf zo mooi hebt uitgewerkt op papier. Veel creatief plezier dit jaar!

Bernardine zei

Goed voornemen! Heb ook al een keer naar die kertkaarten uitdaging gekeken. Maar 1x per maand zou beter uitkomen. Misschien ga ik het ook proberen, want in het kader van UWYH: ik have heeeeel veel kerstkaart-schmuck ;-)

Nota Bene zei

Je bent zeker welkom om mee te doen! We kunnen elkaar maar motiveren om vol te houden... (Pas de regels gerust naar je eigen smaak aan!)

In de weer zei

Wat een super idee !!!!!