Pagina's

zondag 8 september 2019

Boekjeszomer #2 - Summer of Booklets #2

(Please scroll down for English)

Vandaag toon ik weer een van de boekjes die ik deze zomer heb gemaakt. Deze keer op de manier van Caterina Giglio, ingebonden met een lint.


Voor de kaft heb ik een restje dik papier met oud boekpapier beplakt en dat bewerkt met gesso en aquarelverf. Daarop heb ik nog een tijdschriftfoto van een oud document en een oude postzegel geplakt en ook daar wat gesso overheen gedaan.


De binnenkant is gemaakt uit gewoon printpapier dat ik met aangelengde acrylverf een beetje kleur heb gegeven. Kwestie van eens op iets anders dan witte bladzijden te schrijven...

Today I am showing you another one of the booklets I made this summer. This time I made it with Caterina Giglio's method, bound with a ribbon.

For the cover I used heavy-weight paper on which I pasted old book paper, and added gesso and watercolour paint on top. Then I pasted a picture from a magazine, showing an old document and an old stamp from my stash on top of it and also added a layer of gesso.

The pages inside are made from simple printing paper that I coloured with diluted acrylic paint. It will be nice to write on another colour than white!

7 opmerkingen:

Annick zei

leuk, ben al benieuwd wat je er in gaat zetten...in kalligrafie ?

Mariken zei

Ooh wat mooi! Ik ben gek op boekjes, helemaal leuk!
Fijne avond!

Sarah zei

Wat een lief boekje! Knap!

Bernardine zei

Oja gesso!
Heb ik al een tijd niet gebruikt! ;-)
Leuk lintje trouwens!

GerJanne zei

Het ziet er weer prachtig uit Nele. Ik ben laat, maar door de perikelen op mijn werk vond ik niet eerder wat tijd..

Willy zei

Jaaa boekjes, leukkk! Zo ook deze!

Anneke zei

Heel mooi!